Etusivu    Ilmakuvat     Omat kirjoitukset     Lehtijutut     CLEMENTE Paramoottorit



LENTOPÄIVÄKIRJA


 

Joulukuu 2008

Karijoelta Lapväärttiin 7.12.

 

Kolmas lentopäivä peräkkäin ja tänään lähdettiin Pohjanmaalle päin. Tarkoitus oli alunperin käydä lentämässä isommalla porukalla Vöyrillä, mutta säätiedot näyttivät liian matalaa pilvikorkeutta sinnepäin joten suuntasimme Aarnon kanssa kohti Karijokea jossa pitäis olla kirkkaampaa. Aika harmaata oli Karijoellakin kun etsimme starttipeltoa, joka sitten löytyi kylän pohjoislaidalta ja maanomistajaltakin saatiin lupa sänkipellolta starttaamiseen. Muita lentäjiä ei saatu houkuteltua Karijoelle.

Lähtöpaikka ei ollut kovin hyvä koska takkuinen ja jäinen sänki tarttui punoksiin kiinni ja vaarana oli startin epäonnistuminen. Molemmat kuitenkin päästiin hyvin ilmaan ja tankit täynnä lähdettiin kohti Karijoen keskustaa.

 

Starttipellon omistajan tupa

 

Tästä sitten kohti keskustaa

 

Tämähän se aina ekana kuvataan joka kylältä, muista ei niin väliä.

 

Karijoen keskustaa

 

 

 

Karijoelta sitten suuntasimme kohti Lapväärttiä ja siitä se sitten riemu repesi kun aurinko alkoi pilkistelemään taivaanrannasta Pyhävuoren kupeessa.

 

Lapväärtti alkoi siintämään metsäalueen takaa

 

Lapväärtinjoki halkoo peltomaisemaa

 

Keskusta alkaa lähestyä

 

 

Komia kirkko Lapväärtissä

 

 

 

 

 

 

 

 

Aarno joutui laskeutumaan tuohon vihreälle pellolle polttoainepulan ja silmälasien huurtumisen vuoksi.

 

 

 

Pakko vielä toiseltakin puolelta näyttää kirkkoa

 

 

Kristiinankaupungin Karhusaaren Voimalaitoksen piiput näkyi horisontissa

 

 

Tännekin Pykätty ABC. No niinhän sitä tehdään Ähtäriinkin.

 

Kuvasarja Aarnon laskeutumisesta Lapväärtin jokirantapellolle

 

 

Korkeutta pudotellaan pellon tuntumassa

 

 

Tässä ollaan jo perusosalla

 

ja siitä sitten finaaliin ja laipat alas

 

Heti alkoi movamies keräämään yleisöä laskupellon laitaan ja aina saa kerrata niitä samoja asioita. Kävin itsekin parikertaa tuossa pinnoissa näyttäytymässä ja viihdyttämässä yleisöä. Uusia kurssilaisia tais tulla taas.

 

Jatkoin matkaa takaisin Karijoelle ja matkalla oli laajoja pilvilauttoja. Lentoaikaa tuli 1h 25 min. polttoainetta uusi C-MAX moottori kulutti n. 3,8 ltr tunnissa, eli melko taloudelliselta vaikuttaa. Hieno lento kaikenkaikkiaan ja aurinko antoi vielä oman erityismausteensa lennolle, joten taas kannatti aamulla herätä ja ajella pitkä matka hyvien säiden perässä.